Biliyor musun, Kayserililer çocuklarını kesinlikle kendi dükkanlarında çalıştırmazlar. Çırak olarak tanıdıkları bir ustanın, tanıdıkları bir dükkan sahibinin yanına verirler. O da kendi çocuğunu onların yanına verir. Bir tür Erasmus programı gibi [Gülüyor]. Kimse kendi dükkanında çalıştırmaz çocuğunu.Şimdi yanlış anlaşılmamasına gayret ederek söyleyeyim, kimse kendi çocuğunu tokatlayamaz çünkü. Arkasındaki mantığı anlatmak için söylüyorum.Çocuk esnaf olacaksa da, ailesinin işini devam ettirecekse de,başka bir şey yapacaksa da annesi-babası bilir ki o çocuk yanlarında olgunlaşamaz. Hataları cezasız kalır, kendi mücadelesini yaşayamaz.İşte Kayseri’de bir esnaf ancak başka dükkanda piştikten sonra babasının dükkanının ya da ailesinin mirasının başına geçer.