Bir an için biri bana sesleniyor gibi hissettim. Ama elbette böyle bir şey sadece olmamakla kalmadı, ismimin, unutulsa daha iyi olacak kadar gereksiz olduğunu hissettirdi.
"Ne kadar anlamsız olursa olsun, olsaydı-olmasaydı gibi konuşmalardan keyif alacağımız zamanlar gelseydi güzel olurdu. Şu an çok mutluyum. Bu hayatta seninle tekrar karşılaşabildiğime çok memnunum... Teşekkür ederim."
Boşuna söyleniyordu memurlar, zaten Vali, sömürgesini köleleştirmek için gerekli tüm pespaye kapıkullarını rahatlıkla işe alabiliyordu, istediği kadar zenci de bulabiliyordu, sefaletin binlercesini kıyılara doğru sürdüğü, ticarete yenik düşmüş, bir tas çorba peşinde borç batağına saplanmış zenciler.