Birincisi: "Ben tok olduktan sonra, başkası açlıktan ölse bana ne?"
İkincisi: "Sen çalış, ben yiyeyim."
Bu iki kelimeyi de idame eden, cereyan-ı riba ve terk-i zekattır.
Hiç kimsenin yararlanabileceğinden daha fazlasını tekeline alma hakkı yoktur; milyonlarca insan açlıktan ölürken, zenginlerin yoksullara verdikleri şeyler, kusursuz bir iyilik değil, kusurlu bir haktır.
Tatlı bir yalan söylersen on kişi seni alkışlar.
Acı bir gerçek söylersen sekiz kişi sana saldırır ama iki kişi sorgulamaya başlar.
O iki kişiye selam olsun!
Bu memlekette sağcı-solcu, ilerici-gerici yoktur.
Bu memlekette namuslu ve namussuz vardır.
Siz namuslulardan olun.
Göreceksiniz çok kalabalık olacaksınız.
Eğer bir yerlerde bilime, demokrasiye, barışa, aydınlığa (ve sevgiye) aç bir çocuk senin ışığını bekliyorsa sönmeye hakkın yoktur. Işıyacaksın! Ölüme saniyeler kalmış olsa bile.