Kimseye kitap tavsiye etmem.Eger tavsiye ettiğim kitaba layiksa araya araya kendisi bulur.Layik değilse hediye etsem okumaz, hatırım için okusa da anlamaz.
Kemal Tahir
Şu koskocaman şehrin sokaklarında dolaşanların yüzlerine bakın... Yüz mü bunlar? Sararmış, uzamış... Gülmeyi unutmuş... Bu yüzler sevinci unutmuş,sevmeyi unutmuş. Şöyle yürek dolusu,can dolusu, kucak dolusu sevmeyi unutmuş. Ağız dolusu öpmeyi unutmuş bunlar. Şöyle sağlıklı, kütür kütür öpmeyi unutmuşlar. Gözleri kırgın,yılgın, paslı... Kuşkulu,korkulu düşmanca... Ben bu şehirden korkuyorum,bu şehirde hasta oluyorum, deliriyorum.