Bazı atasözleri ya da deyişlerin hikayesi vardır. Sizinle bir tanesini paylaşayım. Sabırla okuyun, sonunda güleceğinize eminim.
Bir gün bir köylü köyüne dönerken döndüğü köyün ağası ile yolda karşılaşır. Köyün ağası traktörde gidiyordur ve köylü taşlı, çamurlu yolda yalın ayak yürümektedir. Ağa köylüsünü ezmek için sessizliği bozar:
- Şuradaki köpek bo*unu yersen aha bu traktörü sana vereceğim ula!
Köylü kafasını sallar. Bir traktöre bakar bir dönüp köpek bo*una. Giyeceği terlik bile olmadığından kararını verir traktörü alacaktır. Bir güzel bo*u yer. Ağa sözünde durmak zorunda kalır.
Köy yolunda devam ederlerken köylü bu ezmeyi seven ağaya ders vermek ister, içi içine sığmaz:
- Şuradaki keçi bo*unu da sen ye ağa! O zaman bu traktörünü sana geri vereceğim.
Ağa durur düşünür. Mal elden gitmiştir, canı yanıyordur. O da aynı köylü gibi bir traktöre bir keçi bo*una bakar. Oturur bir güzel yer.
Yolun sonuna varmışlardır artık. Köylü sinirlenir bu hale şu cümleyi kurar:
- Yolun başında traktör sendeydi, yolun sonunda da traktör sende neden biz bu bo*u yedik?!