Şolom Aleyhem
“Hişş, Amerika ‘ya gidiyoruz! Nerede bu Amerika? Bilmiyorum. Sadece uzakta olduğunu biliyorum, korkunç derecede uzakta. Ancak uzun bir yolculuk, çok uzun bir yolculukla varılabilecek bir yer. Ve vardığınızda “Kestelgartel*” çıkacak karşınıza. Kestelgartel’de sizi indirecekler, çırılçıplak bırakacaklar ve gözlerinizin içine bakacaklar. Gözleriniz iyi görüyorsa, sorun yok. Görmüyorsa, geldiğiniz yere dönmenizi isteyecekler. Gözlerim iyi görüyor bence. (…) Ama kardeşim Eliohou’nun dediği gibi: Annemin işi zor. Kimin hatası bu? Gece gündüz ağlıyor. Babam öldüğünden beri ağlamayı kesmedi. *Kestelgarden : Castle Garden