Mutlu hafta sonları (:
Daha iyisini mi bulucan Bir gel neler anlatıcam Ben seni öyle bir sevicem ki Aklını oynatıcam Aç koynunu giricem dellenme Dudağından öpücem söylenme💃 open.spotify.com/track/7gyKupaMY...
Yeni bir günden herkese günaydın ve iyi hafta sonları.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Nice sevinçler vardır ki, sonları kederdir... Nice hüzünler vardır ki, sonları kurtuluştur.. ~Ebû Bekr-i Dükkî Hazretleri (Rahmetullâhi Aleyh) Sonu keder olan sevinçler, Allâh-u Teâlâ'nın rızâsına uygun olmayan sevinçlerdir. Haram Sevda ile başlayan mutluluk elbette ki, mutsuzluğa götürür. Kumarda kazandığını sanan kişi mutlu olur ama elbette ki hüsrana uğrayacağı zaman gelir. Sevindiklerimiz, Allâh-u Teâlâ'nın rızâsına uygun olsun...
Duman
Sigara dumanı boğazını yakıyordu artık. Zihnini susturmak için kendini zehirliyordu bulduğu her fırsatta. Ölmek istiyor muydu yoksa yavaş yavaş acı çekip kendini mi cezalandırıyordu, artık o da bilmiyor. İçindeki lanetli sis, sigaradan daha zararlıydı onun için. Her şeyi sonlandıracak gücü bile yoktu ama yine de hayata karşı bir şeyler başarmak… Belki de sadece bir şeyler hissetmek istiyordu. Yalnızlığın kollarında olduğunu ve onu yavaş yavaş boğduğunun farkındaydı. Nefes alamıyordu ama sigara dumanını bir kere daha soludu. Sanırım onun için artık bir kurtuluş yoktu. Zehir, zehirden kurtulmak için bir tedavi arıyordu. Bir sabah uyandığında gözlerini tavana dikti. Yine ve yeniden uyanmıştı yani en azından gözlerini açmıştı. Saate baktı, sabahın erken saatlerinde olduğunu gördü. Hiçbir şey yapmak istemediği halde yataktan çıktı. Yüzüne soğuk suyu çarptı ama suyun soğukluğu bile onu kendine getirmedi. Gerçeklikten kopmuş benliğine mahkumdu. Aynaya baktı. Göz göze geldi kendisiyle. Gözlerindeki ışıltıyı tekrar görme umuduyla uzun süre daldı. Sudan daha soğuktu onun bakışları. Bir yalancının gözleri ne kadar güzel olabilirdi ki zaten. Herkese, her şeye ve en çok da kendisine yalan söylerdi. İyi olduğunu ima ederdi her seferinde. İçten içe çürüdüğünü bilirdi yine de. Bir kahve yaptı ve sigarasını yaktı. Telefonunu da eline aldı ve mesajlarına baktı. O çürüyen ruhuyla insanlara cevaplar verdi. Her kelimesinden tiksindi çünkü iyi olmadığı halde başkalarına iyi gelmeye çalışıyordu. Eksikti, boştu, altında onun için hiçbir anlam yoktu. Madem hala bu dünyada acılar içinde kıvranmaya devam ediyordu, o zaman en azından bir işe yaramalıydı. Yaşadığını hissettirecek her şeye muhtaçtı. Acınası kimliğini gizledi ve sahte neşesiyle karşılık verdi. Çiçekleri çok seviyordu çünkü ne
Edebiyat
Bu hafta sonları tüm düzenimi bozuyor😏
Irvine Yalom sözleri Artık neyin gerçek olduğunu bilmiyorum kendi gerçekliğimi kendim yaratmışım Hırsı yenmek için daha büyük bir hırs gerekir! Kişinin kendisine dışarıdan bakmasını öğrenmesi gerek. Hayat geçici. Her zaman, herkes için. Ölümü bedenlerimizde taşıyoruz. Ama bunu hissetmek, belli bir ölümü hissetmek çok daha farklı bir durum. Gururlu bir yüceliğe erişmek isteyen ağaç fırtınalı hava ister. Yaratıcılık ve keşif de acıda saklıdır. Bazen kader bizi öyle durumlara düşürür ki, doğruyu yapmakla yanlış yapmış oluruz. Beni öldürmeyen şey, beni güçlendirir. Doğum günleri, hayatımızın geçip gitmekte olduğunu hatırlatan hazin işaretlerdir ve doğum günlerini kutlamaktan amaç hüznü inkar etmektir. Yalnızlık, hastalıkların üreyebileceği en uygun ortamdır. Birden doğrulup çevreme baktığımda kimsenin yanımda olmadığını, bana eşlik eden tek şeyin zaman olduğunu görüyorum. Psikolojik gözlem, yaşam yükünü hafifletebilmenin en uygun yollarından biridir. Kendinizle gurur duymak istiyorsanız, gurur duyabileceğiniz şeyler yapın. Bizim kardeş beyinlerimiz vardır; yarım sözcükler, yarım cümlelerle, yalnızca hareketlerle birbirimize çok şey anlatabiliyorduk. İnsanlar vedalaşırken genellikle olayın sürekliliğini inkar eden sözler dile getirmeyi severler.
1000Kitap