“Sonrası yok…”
Değer verdiğim, önemsediğim ve önceliğim olarak gördüğüm insanın, beni bir hiçmişim gibi hissettirdiği an her şey bitiyor…
Canım deli dehşet piknik istiyor ama piknik derken öyle ğoğaça börek kek değil ( bazen belki) … Ama bildiğin mangal ya , ayran, çoban salata , közde domates ve soğan, sarımsak … Şu saatler kahveni içip ikindi sonrası yavaştan pişirmeye geçeceksin mis mis
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yürekten diliyorum beni bu dünyadan alsalar ya. Zira zarar yazacak bundan sonrası artık biliyorum
Charlie Chaplin izleyelim!
Selamlar millet! Birlikte bir şeyler yapmayalı uzun zaman oldu, ne dersiniz? Bu yüzden durduk yere prangalar eskitmeyelim diye bu hasrete bir son verip sizi Charlie Chaplin izlemeye davet ediyorum! Geçen günlerde okuduğum bir edebiyat dergisinde Charlie Chaplin ve onun, dönemine göre oldukça cesur olan Modern Times(1936) ile the Great Dictator(1940) filmlerine yer verilmişti ve ilgimi çekti. O zaman dedim ki neden bunu birlikte izlemeyelim, daha sonra ise malum sınav yaklaştığından biraz ertelemeye karar verdim ve bence artık zamanı geldi 😌 Daha önce çekilmesi sebebiyle ilk olarak Modern Times filmini izleyelim diye düşündüm. Şuraya merakınızı celbetmek amacıyla film hakkında birtakım bilgiler bırakacağım. Diğer filmi ise başka bir iletide ele alacağım. Ve aklımda Chaplin'in biyografisine de bir göz atmak var, o da bir başka iletiye inşallah. Şimdi biraz fikir sahibi olalım. Buyurunuz 🫴🏼 •Film, "kültürel, tarihi veya estetik açıdan önemli" olduğu gerekçesiyle dünyanın en büyük kütüphanesi olan Kongre Kütüphanesi tarafından Ulusal Film Arşivi'nde korunmak üzere seçilen ilk 25 filmden biri olma şerefine nail olmuş. •Filmdeki cesurluğun asıl sebebi ise işlediği konu çünkü 1919 Ekonomik Buhran sonrası insanın "makineleşmesi" ve ilginç(?) bir şekilde de aynı zamanda "koyunlaşması" eleştiriliyor. •Filmde kullanılan hüzünlü tema müziği bizzat Charlie Chaplin tarafından bestelenmiş. Daha sonra ise söz eklenerek "Smile" adını almış ve Joker filminde kullanılmış. Michael Jackson'la özdeşleşen "moonwalk"un tabiri caizse bebeklik adımları da bu filmde atılmış. •1920'lerin sonunda başlayan "sesli sinema" furyası üstünden baskı yapan stüdyolara olabildiğince direnen Chaplin, bu filmde ilk kez sesini kullanmış. Ancak yapılan baskıyı protesto etmek amacıyla "uydurma
ne bu kalabalik diye sovecektim ki karne gunuymus meger..karne sonrasi avm bulusmasi sinema ve burgerking😭😭😭😭😭 20 lirayla her seyi yaptigimiz zamanlar….
İzin aldıklarını diyenler de kim? Millet bir de eşinden izin mi istiyor bir yere giderken? Ben kendi anne ve babamı bile dinlemedim 18 yaş sonrası. Milyonda bir ihtimal bir eşim olursa onu dinleyecek değilim ve dinleyecekleri, dinleyenleri de anlamıyorum. Kendiniz için doğru olan insan nereye gideceğinizi bilir. Ona göre sadece haberdar edersiniz. İzin almazsınız. Her şeye maydanoz olmaz. Ergenlikten evliler çıkmalı. Evlilikte güven ve evliliğe zarar vermeyecek taleplere saygı yoksa o evlilik değil.
1000Kitap