1930'lar, özellikle İngiltere'de güçlü bir pasifist hareketin ortaya çıkışına da tanık oldu. Bu, 1914-18'in dehşetinin tekrarlanmaması gerektiği talebiyle dile getirildi. 1933'te Oxford Üniversitesi Birliği su önergeyi tartıştı:"Bu kurum hiçbir koşulda, Kral ve Ülke için savaşmayacak." Önerge 173'e karşı 275 oyla kabul edilince, basında çok geniş yer verildi. Popüler sağcı gazeteler, İngiltere'nin en eski üniversitesinin öğrencileri arasında pasifizim bu kadar yaygın olması karşısında duydukları dehşeti ve korkuyu ifade etti. Bununla birlikte, güçlü konumlarda bulunan 1. Dünya Savaşını yaşamış ve öğrencilerle hemfikir olan insanlar vardı. Hatta bazı İngiliz -ve Fransız - politikacılar, Hitler'e istediklerinin çoğu verilirse, yeni bir Avrupa savaşından kaçınılacağına inanıyorlardı .