Yağ yakmak vücutta asitlenmenin artmasına sebep olur. Yani kilo verirken bir yandan da asitleniriz. Bu asitleri atmak için bol alkali su içmek ve alkali besinlerle diyet yapmak gerekir.
Çok karbonhidrat içermeyen bir beslenme modelimiz olduğunda da hatta hiç karbonhidrat yenmeyen protein diyetlerini yapsak bile çok karbonhidrat yemiş kadar insülin direncine sahip olabiliriz.
Kilo almanın en büyük sebebi hücre zarının sertleşmesidir. Modern ülkelerde yaşayan modern beslenme alışkanlıklarını sürdüren herkesin hücre zarları sertleşmiştir. Diyabet ve obezitenin salgın hastalık gibi böyle yaygınlaşmasının nedeni de budur.
Vücutta elektron fazla ise sağlıklıyız. Proton fazla ise sağlıksızız çünkü bütün hastalıklarda proton yükü olur. Tüm iyileşmeler elektron kazanımı ile gerçekleşir.