MEB kitaplarının toplanması ne kadar doğru?
Elbette ki geri dönüşüm önemli ama lise öğrencisinin en temel kaynağı olan kitabını neden alırsın ki elinden? İlkokulu anlarım, ne yapacaklar zaten kitapla; ortaokulu anlarım, zaten LGS'de 8. sınıftan çıkan sorular var ama lise öğrencisi tam olarak dört yıldan sorumlu: 9, 10, 11, 12... Ve sen onun en temel kaynağı olan kitabını alıyorsun. Evet, PDF var ama göz için ne kadar zararlı olduğunu yazmaya gerek olduğunu düşünmüyorum. ​Her neyse, kusura bakmayın ama stresten zaten mahvoluyoruz; bir de sizin saçma sapan kurallarınız yüzünden işimiz zorlaşıyor. "Duyar kasma" yorumlarını görmek istemiyorum; 4 yıldan bahsediyorum, az uz bir şey değil ki! Ayrıca girdiğin AYT/TYT senin ömrünün nasıl geçeceğini belirliyor. ​Stresten saçları dökülen, bruksizm yüzünden doğru dürüst uyku uyuyamayan öğrencilerin; tatil adı altında, kendileri sanki hiç öğrenci olmamış gibi davranan gaddar hocaların verdiği yüzlerce sayfa ödevi saymıyorum bile. Yaptığı ödevlerin ve sözlülerin sadece hocaların insafına bağlı olduğu bir sistemde, her neyse... Teşekkürler; bizi telefona muhtaç yaptınız, kaydırmaya zorladınız ve şimdi de sırf bu yüzden ebeveynlerimizden azar yiyoruz. Bizi o saçma küçük dopamin tuzaklarına siz ittiniz ve mükemmel bir şekilde "masum" ayağına yatıyorsunuz. Tebrikler, bir nesli daha mahvettiniz ve işin içinden; oyunları, dizileri sanki tek problemmiş gibi göstererek sıyrıldınız. Sonra da "Gençlik bitmiş." Eyvallah.
Beni bırak Takıntılarım var İnsanlara yönelttiğim anlamsız sorular Beni terket Valla sorun olmaz Hoşlanırım yalnızlıktan Bende bi' problem var
Müzik
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"Kur'ân-ı Kerîm'de neredeyse her aşırdan sonra — yani sekiz on ayetten sonra — tonla soru var. Kur'ân-ı Kerîm'in en önemli özelliği muhteşem sorular sorması. Sorular cevaplardan soyludur. Soru sormasını bilmeyenler kesinlikle sorunun ne olduğunu tespit edemezler. Aslolan soru sormasını bilmektir. Yanlış soruların doğru cevabı olmaz." Ardından şunu ekliyor: "Biz yanlış soru soruyoruz. Şu an hepimizin sorduğu soruların yanlış olduğunu söyleyeceğim. Temelde, felsefi olarak sorduğumuz soruların hepsi yanlış." Metinde "cevap içinde ne diyor" kısmına dair ayrıntılı bir açıklama yok. Kaplan bu noktada Kur'ân'ın cevaplarını değil, soru sorma biçimini ön plana çıkarıyor. Asıl vurgusu şu: Kur'ân doğru soruyu sormayı öğretiyor — biz ise yanlış sorular sorduğumuz için Kur'ân'dan gerçek anlamda istifade edemiyoruz. Yusuf Kaplan Canik GSB Samsun 22.06.2026
Alıntı
günleri, haftaları, ayları ve dahi yılları devirdim ama her gün kafamda cevabını veremediğim sorular var :"neden beni terkettin? "
Bazı sorular cevap beklemez; insanı değiştirmek için vardır. Majesteleri 23.06.2026