Bizim sistemimizde çocuklar ilkokula başladıklarında merak doludur; sürekli soru sorarlar. Lise sona geldiklerinde ise hiçbir şey sormazlar. Merak dolu cin gibi çocukları soru sormayın durgun gençlere dönüştürmek de bizim eğitim sistemimizin mucizesidir!
Etrafınıza bir bakın. Kurye, güvenlik, öğretmen, kasiyer, polis, doktor, hemşire, tıbbi sekreter, dolmuş şöförü gibi gibi bir çoğu negatif enerji yaymıyor mu? Halk arasındaki deyimiyle suratları sirke satıyor, suratsızlar.. işte bunun sebebi yazarın kitabında yazdığı cümle olabilir mi? Bir düşünelim? ‘Mümkünse, sevmeyeceğiniz sorumlulukları üstlenmeyin, üstlendiğiniz sorumlulukları ise sevin!’