Şık denilince gözlerde hemen elinde eldiveni, cebinde kartviziti olan, takat üstünde parası bulunmayan, şımarık, baronuyla, kostümüyle, gözlüğüyle bir genç canlanır.
Herkesin karşısına bu biçimde çıkan bir genç zamanımızda ahlakı bozulmuş, hoppalığı pek artırmış olmakla suçlanarak çevresinde küçük görülür. Oysa bu suçlamalar bazen de haksız oluyor. Çünkü eline eldiven giyenlerin, cebinde kart taşıyanların hepsini de şıktır diye küçümsemeye kalkışmak gerekmez. Asıl tenkit edilecek olan şıklar, esasen hiçbir üstünlük ve erdeme sahip olmayıp davranışları birer adi taklitçilikten öteye geçemeyenler, her gören veya duyanı güldürecek, acındıracak bir takım gülünç hâller gösterenlerdir.