Bir şeyin doğal olması ya da doğamızda öyle bir durumun olması, onun “olduğu gibi yaşanması” gerektiği anlamına gelmez. … Doğal takılalım, içimizden her geleni yapalım, akıp coşalım diyerek “insan gibi” yaşayamayız. Rahmetli Şükran Güngör’ün Güle Güle filmindeki repliğini hep tekrarlarım, çok sevdiğim bir repliktir: “Tabiat bizi her çağırdığında peşinden gidersek nerede kaldı bizim insanlığımız?”