Seda Ayık

9/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2020 06:57
Stefan Zweig.. Tesadüfen bir instagram paylaşımda denk geldiğim yazar. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu’dan alıntıydı paylaşım. O kadar ilgimi çekti ki... Velhasıl evde Satranç ve Olağanüstü Bir Gece vardı. Ablam almış iyi de yapmış. Seçim yapıp ilk Olağanüstü Bir Gece’yi okudum. Çok spoiler vermek istemem. Lakin karakterimiz kitabın son sayfalarına kadar acaip sinirimi bozdu. ( belki de tanıdığım ve canımı çokca sıkan birkaç kişiyle olan benzerliğindendir) Yalnız, donuk, ruhsuz, yaşama sevinci olmayan babanemin tabiriyle diriye gülmez ölüye ağlamaz :) lakin birgün içinde yaşadığı birkaç olay kafada ampulü yakıp aydınlanmasına vesile oldu ve bambaşka bir insana dönüştü. Tabi bu olayları yaşarken verdiği aşırı tepkiler sen ne tür bir yokluktaydın be manyak dedirtti bana o ayrı. En çok hoşuma giden kısım kadından ekmek yaşlı adam balon almasıydı sadece onları mutlu etmek için. Başkalarını mutlu etmenin insana ne denli iyi geldiğini bilirim ve bu kısımlar belki de ondan pek hoşuma gitti. Betimlemeler, tasvirler çok başarılıydı. Kitabı okurken birçok kısmı gözümde canlandırarak, hissederek, kendimi koyup yaşayarak okudum. Anlamaya çalıştım. Birçok insan bu şekilde aslında. Heyecansız, donuk, ruhsuz, yalnız. Yalnızlığı sever gibi davransalar da karakterin, fahişenin ona tekrar dönüp bakmasını beklemesi gibi birilerinin onları farketmelerini, istemelerini açlıkla bekliyorlar. Olumsuz eleştireceğim tek şey, bazı cümleler okadar uzun okadar yorucuydu ki iki hatta üç kez okumak zorunda kaldığım yerler oldu. Velhasıl okunması gereken bir kitap kesinlikle tavsiye ederim. Zaten çok kısa ve sürükleyici. Sonları bağlama özürlüyüm kusura bakmayın teşekkürler baaaay :)
Edebiyat
Olağanüstü Bir GeceStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2023171,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·249 syf.··
Beğendi
·
2020 5. kitabı
·
217 günde okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2020 22:37
Kitabı bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine okumaya karar verdim. Zaten kitabı da ondan edindim. Çünkü anladığım kadarıyla bulmak biraz güç. Daha sonra biraz araştırdım ve okuyanların çoğunlukla beğenip tavsiye ettiğini gördüm. Kitabı okumaya yeni başladım. Şu ana kadar ki kısım çok fazla fizik bilgisiyle ilerliyor zaten yazarda bu ilk dört bölüm için ‘bana katlanın sonrası yokuş-aşağı ve eğlenceli geçecek’ diyor. Katlanma kısmındayım çünkü pek alakadar olduğum konular değildir :) Şuur, bilinç, evren, Yaradan, yaradılış, enerji gibi konular içeriyor. Merakla okuyorum. Bitirince güncellememi geçeceğim
Bilim
Çılgın SarkaçItzhak Bentov · Meta Yayınları · 200417 okunma