Seda Ayık

Kadın ve erkeğin farklı alanlarda, farklı üstünlükleri var ve maalesef başkalarının bizim için kurduğu güreş minderinde, bir güreşe zorlanıyoruz. Halbuki doğa minderinde böyle bir güreş yok, doğada güreş yok. Doğada birlikte hayatta kalma, birlikte gelişme var.
Sayfa 34·Kitabı okudu
Reklam
Kadın beyni erkeğe göre daha bilişsel düzeydedir, daha iyi organize olmuştur. Daha tümelcidir, meselelere salt faydacı açılardan değil de bütün olarak bakma konusunda daha beceriklidir.
Sayfa 26·Kitabı okudu
Bilelim ki evreni bir arada tutan bir hikâye var, bütün kozmosu bir arada tutan bu hikâyenin adı; cazibe. Fizikte de “kütleçekim” deniyor kendisine, nesneler birbirlerini çekiyorlar. Bu, kozmik bir yasa. İnsanda da bütün eşeyli üreyen canlılarda da eşler arasında bu cazibe kanunu geçiyor. Nitekim kadın ve erkek diye iki cinse ayrılma sebebimiz; aynı proton ve elektron gibi iki ayrı yüklü atom parçacığının atomu oluşturmasına benzer şekilde, bizim de farklı cinsler olarak aramızdaki cazibe ile türümüzün devamını sağlamamızla ilgili…
Sayfa 24·Kitabı okudu
Bizi insan yapan; tabiatımızı, kültürümüzde daha işlevsel hale dönüştürebilme becerimizdir. Yani hayvanî yönümüzü terbiye edip onu insanlaştırabilme becerimizdir.
Sayfa 20·Kitabı okudu
Erkek tarafında kıskançlığın işlevi, cinsel sadakatsizlik üzerine kurulmuş gibi. Kadın tarafında ise duygusal sadakatsizlik, cinsel sadakatsizliğe göre daha kabul edilemez bir davranış. Çünkü (ileride detaylı olarak ele alacağımız üzere) erkek farklı kadınlardan onlarca bebek yapabilir ama kadında her seferinde bir yumurta atıldığı ve o yumurta çok kıymetli olduğu için, erkeğin genleriyle onu doğru şekilde birleştirmek gerekliliği vardır.
Sayfa 19·Kitabı okudu
Reklam