bu hayat,trajik,acılı,uyarılarıyla uğursuz;bıktırıcı olayları ve çirkin şiddetiyle sıkıcı ya da korkunç anlarla,günlerle dolu olduğu içindir ki,tek tek her olayı ayrıntılı biçimde görebiliyor,işitebiliyorum,daha doğrusu başka pek bir şey göremiyor,işitemiyorum.
sen insanın duygularına bedavadan sahip olabileceğini sanıyorsun.yanılıyorsun.en ince,en fedakarca duyguların bile bir bedeli vardır.ne tuhaftır ki onları ince kılan da budur.
“insanda en ender rastlanan şey kendine ait bir davranıştır.” der emerson.büyük ölçüde doğrudur da.insanların çoğu başka insanlardır aslında.düşünceleri bir başkasının fikirleri,hayatları bir taklit,tutkuları birer alıntıdır.