naz

naz
@suderimde
Vedalar EMARE bırakır.
10/10
·736 syf.··
Beğendi
·
2022 5. kitabı
Bu kitabı, kurguyu, bekleyişlerimi, ağlayışlarımı, kim olduğunu çözmeye çalışırken bana kafayı yedirten Prometheus'u, Korel'i ve Minel'i hiç unutmayacağım. Böyle bir kurgu nasıl yazılabilir aklım almıyor, o kadar muhteşem ve zekice kurgulanmıştı ki, bir üstü yok. Tek kelimeyle muhteşemdi. O sırların son'a giden yolda tek tek öğrenilmesi, o kadar beklemediğim tahmin dahi edemediğim/edemeyeceğim olaylar oldu ki, hâlâ inanamıyorum. Tüm kitap boyunca ağladım orası ayrı bir mesele... Hayatım boyunca kurgusu bu kadar iyi ve bir o kadar da yaralayıcı bir kitap okumayacağımı biliyorum. Emare çok başkaydı. Yıllarca final kitabının çıkmasını bekledim, her gün onları ve Prometheus'u düşündüm, tanıştığım her insana " Bu kitabı mutlaka okumalısın benim en sevdiğim kitap, kurgusu muhteşem!" diyerek anlattım. Onları beklemek benim için bir alışkanlıktı artık, ama bir gün Aslı, Maske'nin kapağını paylaştı ve aslında hiç hazır olmadığımı ama o son'a gitmem gerektiğini anladım. Kitap elime gelene kadar hâlâ inanamıyordum "Nasıl yani? Ben Emare'nin finalini mi okuyacağım? Nasıl olabilir?" diyordum. Daha doğrusu inanmak istemiyordum çünkü onlar olmadan bundan sonra ne yapacağımı bilmiyorum, yalnız kalmış gibi hissediyorum. Tarif edilemez bir his. Her okuduğum kitap hakkında bir tahminim olurdu ama Emare'nin kurgudaki sırları ve özellikle finali hakkında hiçbir tahminim yoktu, ne olabileceği zihnimde canlanmıyordu. Sonra bu finali okudum ve dedim ki "Gerçekten Emare'nin ruhuna yakışan bir finaldi." Ne kadar kitap boyunca yaralansam da, ağlasam da, henüz kendime gelemesem de, biliyorum ki bu kitap için en güzel final buydu. Ama kaldıramıyorum. Gerçekten çok zor. Bir gün Emare'nin sesinin duyulacağını biliyorum, bu savaşı biz kazanacağız. Onlar benim için daima en sevdiğim olarak
Edebiyat
Emare - MaskeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20221,952 okunma