Bu kitap gerçekten beni öteye taşıyan bir kitap oldu. Okurken Nietzche'yle sohbet ettim, Breuer'in bu sohbetler sırasında yaşadığı sıkıntıları yaşadım, kendimi sorguladım. Nietzsche bana kül olmadan kendim olamayacağımı öğretti. İnsanın kendine dürüst olmasının önemli olduğunu gösterdi. Keşke Breuer gibi biz de hipnoz edilip seçeneklerimizi görebilsek.
Yazarın anlatımına, diline, kurgusuna diyecek laf yok kesinlikle. Kitabı resmen yaşadım, uzun zamandır okuduğum en iyi kitaptı.