Çünkü farklı bir yerde farklı şeyleri gözlemliyor olacağım…Dalga fonksiyonunu farklı zamanlarda çökertecek, olasılıkları farklı gerçekliklere dönüştüreceğim . Yapacaklarım, o gerçekliklerin ayırıcıları olacak.
Geçmiş klasik, gelecek kuantumsa şimdi ne peki?
-Sınır.Zamanda ilerledikçe dünyayı gözlemlersin ve dalga fonksiyonu çöker.Geçen her nano-saniyeyle olasılıklar gerçekliklere dönüşür.
Gerçekliği kimin bilinci belirliyor? Seninki mi , benimki mi?
-Diyelimki fotonun duvara çarptığı yeri gösteren bilgisayarın başında oturuyorum.Ne gördüğümü sana söylüyorum.Dalga ne zaman çöktü peki?
-Sen görüntüyü gördüğünde
-Evet ama senin bakış açından benim beynim,sen benim gözlemimi sana anlattığımı duyana kadar kuantum durumunda.
-Dalga fonksiyonu, farklı gözlemciler için farklı zamanlarda çöküyor.
-Yani sen ,benden farklı bir gerçeklikte mi yaşıyorsun?
-Hepimiz başka gerçekliklerde yaşıyoruz aslında