Durup dururken kendimi neden bu sıkıntılara soktuğumu soracak olursanız; boş durmaktan bıkıp, canım sıkıldığı için kendime oylanacak işler çıkarırdım, diye cevap vereceğim.
Kahpece ve kurnazca bir harekete de cesaret dememeliyiz. Öyle gayretli kimseler vardır ki bütün arzuları aslında insanlara kötülük ve eziyet etmektir. Onları coşturan hizmet ettikleri erek değil çıkarlarıdır. Savaşı haklı olduğu için değil sadece savaş olduğu için kızıştırırlar.
Talih ne kadar güzel yüz gösterirse göstersin, ömürlerinin son günü geçmeden insanlar mutlu saymamalı kendilerini; çünkü insan hayatı kararsız, değişkendir ufacık bir eylem yüzünden bir halden bambaşka bir hale geçiverir.