Bazen öyle olur, birileri güler, sen neye güldüklerini anlamazsın, ama onlarla birlikte Sen de gülmeye başlarsın. Cumhuriyetin ilanı öyle bir şeydi. Ne olduğunu tam anlayamamıştık ama herkes güldüğüne, sevdiğine göre biz de sevinelim diyorduk, herkes gülüyordu, herkes seviniyor, sevinçten birbirine sarılıyordu.
"Vatanın kurtulması mı daha önemli, çocukların iyileşmesi mi, sen söyleyiver!"dedim.
"İkisi de önemli," dedi annem. " Nasıl ki vatansız çocuk olmazsa, çocuksuz da vatan olmaz. İkisi de önemli, ikisine de sevin, sevinmek parayla mı?"