Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Süleyman KÖSMENE - Rahmetin çağımızdaki pırlantası Yeni Asya - Köşe Yazısı / 16 saat önce Milyonlar Yürüdü Ararat Dağı denilen meşhur Ağrı Dağı’nın altında, birden o dağ müthiş infilâk ettiği ve dağlar gibi parçaları dünyanın her tarafına dağıttığı… Ve sen merhum validene, “Ana korkma! Cenab-ı Hakk’ın emridir! O Rahîm’dir ve Hakîm’dir.” dediğin
Yazarlar veya Kaynak Eserler
Ahmet Çolak (Dr.) Burhan Sabaz (Dr.) Niyazi Beki (Prof.Dr A. Raif Öztürk
Reklam
Derler ki: Yeni Asya hep muhalefet yapıyor. Hükümetin hiç mi doğruları yok? Deriz ki: Muhalefet muvazene-i adalettir. Bir hükümeti eleştirmek, onu övmekten daha evlâdır. Çünkü yol göstermek kutsal bir vazifedir. Yeni Asya siyasette ve yönetimde milletin temel değerlerine ve makbul görülmüş demokratik teamüllere aykırı giden işler olduğunda dostane uyarmayı vazife bilir. Dost acı söyler. Ancak Yeni Asya doğruları söylemekten ve hakkı teslim etmekten de geri kalmaz. Derler ki: Yeni Asyacılar mutlak vekile itaat etmiyorlar Yeni Asyacılar ağabeylere saygılı ve hürmetkârdırlar. Ancak, Üstad Hazretleri, hizmetin bütün sorumluluğunu şahs-ı manevîye bırakmıştır. Risale-i Nur hizmeti şahıs odaklı bir hizmet değil; fenafilihvan düsturunu esas almış şahs-ı manevî hizmetidir. Nitekim Bediüzzaman, “Tesanüdümüzden hasıl olan bir şahs-ı manevînin fevkalâde ehemmiyet ve kıymeti ve üstadlığı ve irşadı bize kâfidir.” 2 “Bundan sonra her mes’elemizde emir, Risale-i Nur’un şahs-ı manevîsini temsil eden has şakirdlerin ve sizlerindir. Benim de şimdi bir re’yim var.” 3 buyurmuştur. Yeni Asya şahs-ı manevînin emrinde neşir hizmeti yapar. Süleyman Kösmene
Feyzullah Ergün Sağlığın korunmasında tuzun önemi İnsan sağlığının korunup, dengelenmesinde yeterli miktarda, kimyevî işlemler görmemiş tuz tüketilmesinin önemi, en eski çağlardan beri bilinmektedir. Bu yüzden tuz, her zaman en değerli bir sağlık ve ticaret kaynağı olarak değerlendirilmiştir. Tuz yalnız insanların organik kimyalarında değil,
Süleyman Kösmene Evlâdın babasına karşı hakkı var mıdır? Ahmet Battal: “Bediüzzaman Hazretleri’nin, “Münakaşa haksızlıktan gelir. Veledin hakkı yoktur ki, pederine karşı hak dâvâ etsin. Pederini haksız görse de ona isyan edemez.” (Sözler, s. 718) cümlesini İslâm hukuku ile temellendirebilir misiniz?” ÖDENEMEZ HAKLAR  Bediüzzaman Hazretleri’nin
RİYA VE MAHŞER Riyanın mahşerdeki görüntüsü hakkında Resûlullah (asm) Efendimiz şöyle buyurdular: “Kıyamet günü aleyhinde ilk önce hüküm verilecek olanlar şunlardır: Adam şehid olmuş olarak biliniyor. Huzura getirilir. Allah ona nimetlerini hatırlatır. O da ulaştığı nimetleri tanır ve kabul eder. Allah ona: “Bu nimetlere karşı ne amel
Reklam
Rahman, Rezzak manasındadır. İnsanın maddî manevî bütün sureti ve bünyesi maddî manevî rızka şiddetle muhtaçtır. Hayatının devam ve bekasını sağlayan her şey insan için rızık demektir ve bunu takdir ve ihsan eden de, Rahman olan Cenâbı Hak’tır. “Rahman”, “Rezzak” ve “insan” arasında bu manadaki vazgeçilmez bağı da görmeliyiz. (Süleyman Kosmene-Y.asya gazetesi)
Not Defterimden
Ahseni takvim sırrı: Çünkü insan kainata takvim olacak bir sırda yaratılmıştır. Yani kainatın takvimi,hareket zamanı ve planı,yol haritası,gidiş güzergahı insana göre tanzim edilmiştir.( Süleyman Kösmene )
Not Defterimden
"Allah'ın şerri olmaz. Her fiili hayırdır, her takdisi iyidir, irade ettiği her şey güzeldir. Fakat Allah'ın gazabı ,celali, cezası, kahrı,adaleti, intikamı,narı, cehennemi vardır. Bunlar bizim hoşumuza gitmez ve biz bunları şer telakki ederiz. Oysa netice itibariyle bunlarda hayırdır. Çünkü esasen şer olan adalet değil, adaletsizliktir; ceza değil,haksızlıktır; celal ve öfke değil, zulümdür. Fakat Allah'ın böyle şer fiilleri yoktur. Yani Allah'ın ya adaleti vardı, ya mağfireti vardır. İkisi de hayırdır. Adaletsizliği yoktur." Süleyman Kösmene