“Günümüzde seyyahların hep acelesi var; telaş içinde, her ne pahasına olursa olsun diyerek geliyorlar, ama gelmek bir yolun sonuna varmak demek değildir. İnsan her menzilde bir yere varır, her adımda gezegenimizin gizli kalmış bir yüzünü keşfedebilir, bunun için bakmak, istemek, inanmak, sevmek yeterli.”
“Dolaylı üsluplara sultanlarla ve kadınlarla konuşurken başvurmak gerekir. Rab’le konuşurken değil. Allah büyüktür, bizim o küçük pozlarız ve laf cambazlıklarımızla işi olmaz O’nun. Beni düşündüren O’dur, o halde ben de düşünüyorum ve düşüncemin ürününü hiç gizlemeye çalışmadan sunuyorum O’na.”