Sultan Abdülazîz Han, tahta çıktığı ilk günlerde bir ferman yayınladı ve fermanında şunları söyledi:
"Devletimizin kudretinin arttırılmasından ve halkımızın refahından başka emelimiz yoktur. Adâletin yegâne kaynağı olan Şerîat-ı Şerîfe'ye (islâm kânûnlarına) dikkat edilmesi en büyük dileğimizdir. Devlet malının korunması ve israftan kaçınılması, kara ve deniz askerlerimizin intizamının temini bizim en birinci vazifemizdir. Cenâb-ı Hakk'ın mülkümüze ihsan buyurmuş olduğu büyük zenginliklerin genişletilmesi arzumuzdur. Benim için en mühim şey devletimizin istiklâlidir. Cenâb-ı Hak, Peygamberimiz Hazret-i Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem efendimizin hürmetine bizi muvaffak eylesin!"
Ömer Faruk Yılmaz / Bir Şehîd Sultan Abdülazîz Han
Sayfa: 10