Doğrusu ne olursa olsun bir şeylerden geçemediğim besbelli. Meselâ, gözden geçemiyorum. Hangi gözden mi? Hani, “Benim gözlerimle işittiğimi, sizler kulaklarınızla göreceksiniz.” demiş ya Beethoven, işte o gözdür benim geçemediğim. Bir gözden bahsediyorum: Sözümün gözünden
"İlgi duymuyordum. Hiçbir şeye ilgi duymuyordum. Nasıl kaçabileceğime dair hiç fikrim yoktu. Diğerleri yaşamdan tat alıyorlardı hiç olmazsa. Benim anlamadığım bir şeyi anlamışlardı sanki. Bende bir eksiklik vardı belki de. Mümkündü. Sık sık aşağılık duygusuna kapılırdım. Onlardan uzak olmak istiyordum. Gidecek yerim yoktu ama. İntihar? Tanrım, çaba gerektiriyordu. Beş yıl uyumak istiyordum ama izin vermezlerdi."
Araba süren, yemek yiyen, çocuk sahibi olan, kendilerine en çok benzeyen başkan adayına oy vermek gibi her şeyi yapılabilecek en kötü şekilde yapan götlerden oluşmuş bir toplum