Kimi kişiler termometre gibidir, kendilerine zarar verecek kişilere bile karışmazlar. Karşılaştıkları sorun ve zorlukları fark etmenin ötesinde bir şey yapmazlar, bir çözüm yolu bulmaya çalışmazlar , yaşamı yalnızca seyrederler . Kendilerini her zaman güçsüz hissederler.
Kimi kişiler ise termostat gibidirler onlar güçlüklerle karşılaşır karşılaşmaz harekete geçerler. Daima bir çözüm yolunun bulunduğuna inanırlar. Tepki gösterir, kararlar alır , harekete geçerler.