Güven aşınıyor. Sadece kendi benliklerini referans alan insanlar, bir diğerine şüpheyle bakıyor. "Beni kullanmak istiyor olmasın? Beni sömürerek kendisine menfaat sağlayacak olmasın?" tarzı şüpheler, dostluk ve dayanışmanın altını oyuyor.
İnsan artık kendi kaynakları ile yaşayamadığı için "üretilmiş" deneyimlerle kendini diriltmeye çalışmaktadır. Günümüzde sorun, postmodern insanın kendi deneyimini oluşturamamasından kaynaklanır.
○
○
○
(Weil Menschen nicht mehr aus ihren Eigenkräften leben, müssen sie sich durch produzierte Erlebnisse beleben lassen. Das Problem besteht gerade darin, dass der postmoderne Mensch Erlebnisse kaum noch selbst machen kann.)