Tarık Doğubeyazıt

Tarık Doğubeyazıt
Okumayı Öğrenmek Hayatın Başıdır Anlamak Devamıdır Kabul Etmek Yoludur Yaşamak Hayatın ta Kendisidir Hayatının 80 Yılını Bu işeversen Yinede Memnun Olduğunu Söylemezsin
Zihni’mi nasıl korurum
Zihnin sana gelecekten haber vererek, aslında sahte bir Cebraillik yapıyor. Evet, ben ona sahte Cebrail diyorum. Seni de maalesef peygamber (!) ilan ettiriyor. Çünkü ona inanarak korkuyorsun! İnanmasan zaten korku ve panik olmayacak, öyle değil mi? İnanmazsan, zaten başına o olumsuz haber gelmeyecek... Dikkat edersen, başımıza gelen olaylar biz bu niyete girdiğimiz için ortaya çıkıyor. İnsan neyi bekler sence? Elbette duasını bekler. Farkına varmanı isterim; sen hep olumsu: şeylerin olacağını diişlüyorsun. Sen güzel bir şey düşlemiyorsun ki! Evet, insan duasını bekler, zihin ise sana bu yüzden kötü niyet (beddua) ettiriyor ve beklediğin başına geliyor. ——— Bunu yoluna rayına koymak düzelmek olgun düşünmek vehim vesveselerden kötü olan her şeyden peki nasıl kurtulacak. Uzay yıldızları diye bir meşhur filimde savaşçının korunması ve ona atılan top güllelerinin işlememesi için onu koruyan bir enerji koridoru vardı. Bu cismine bir elbise gibi giydirilmişti. Ona çarpan öldürücü kurşun veya top gülleri isabet etmiyordu. O kendisini koruyan bu enerji akımını bir şekilde oraya yerleştirmiş ve onun koruyucusu olmuştu. Benim senin onların hepimizin bu savaşa karşı en dayanıklı Kalkan’ı başta Kuranımız ondan sonra sünneti seniyye ondan sonra Cevşen ondan sonra diye saya bileceğim bir çok alet var. İş bunları düzenli disiplinli devamlı kullanmak ki O Kalkan’da fellik açılmasın. Zikir fikir şükür
Allah De Ötesini Bırak - 2Uğur Koşar · Destek Yayınları · 20152,731 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çocuksu kalmak büyüdükçe samimiyeti kaybetmemek
6/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2019 21. kitabı
Ve hiç bir büyük, bunun ne denli önemli olduğunu anlayamayacaktır! Evet çocuk kalmak çocuksu samimi olmak Dünyalık bir meseleyi anlamak için saf ve duru olmak katıksız olmak Bunları büyüdükçe kayıp ediyoruz bunun bir çok nedenleri var Bunlardan Bahis etmek istemiyorum önemli bilmek lazım ama şerri duvara çizmek şerri çağrıştırır Ben çocuk kalmanın ilacının İslami bir bakış açısı ile söylemek İhlas kaybetmeyelim İhlas bizi bizden çalanlara karşı en kuvvetli Bu dünyada, hususan uhrevî hizmetlerde en mühim bir esas en büyük bir kuvvet en makbul bir şefaatçi en metin bir nokta-i istinad en kısa bir tarîk-ı hakikat en makbul bir dua-yı manevî en kerametli bir vesile-i makasıd en yüksek bir haslet en safi bir ubudiyet: İhlastır.
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Nilüfer Yayınları · 2025280,3bin okunma
6/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2019 10. kitabı
İnsana düşen ise nefse muhalefet etmektir. Nefis insanda malikiyet gösterendir. Nefse muhalefet edince nefis insanı hasım bilir, tersi olunca da nefis yaratanı hasım bilir. Allah, Davud aleyhisselama buyurmuştu: “Ey Davud! Ben daimi kuvvetinim, bu kuvvetini nefsine düşman olmakla ibadete sarf etmeye çalış!” Nefse muhalefet edince ibadet kolaylaşır. Nefse muhalefetin diğer bir kazancı da insandan bela ve musibetlerin uzaklaşmasıdır. Nefsine muhalefet edenin rızkı rahat ve hoş olarak insana gönderilir. Nefsine muhalefet edene tüm mahlukat saygı gösterir. Çünkü tüm mahlukat Rabbine bağlıdır. Mahlukat O’nu sevenleri tanır. Nitekim Allah, İsra suresinde: “Yedi gök, yer ve bunlarda bulunan her şey O’nu tesbih eder. O’nu övgü ile tesbih etmeyen hiçbir şey yoktur. Ne var ki, siz onların tesbihini anlamazsınız. O Halim’dir, bağışlayıcıdır.” buyurmaktaydı. Nefse muhalefet ibadetin başıdır. Allah bunu şu ayetle açıklar: “Heva ve hevesine uyma; sonra bu seni Allah yolundan ayırır.” Davud aleyhisselama Allah şöyle buyurdu: “Ey Davud! Nefsini bırak, çünkü o daima münazaa çıkarır.” Beyazıd-ı Bistami mana âleminde tecelli-i İlahiye nail olur ve sorar: Yâ Rabbi, sana nasıl gelinir?” Allah, Beyazıd-ı Bistami’ye cevap verir: “Nefsini bırak da gel!” Beyazıd-ı Bistami bunun üzerine dedi: “Nefsimi bıraktım. Yılan derisini bıraktığı gibi ben de nefsimi soydum.” Rabbe emmare nefis ile gidilemez. Çünkü orası vahdet dairesidir. O zaman birlik sağlanmaz. Vahdet dairesinde her şey O ve O’ndandı. Her hayır ve güzellik nefsi bırakmakla bulunur. Takva dairesinde olan nefsine muhalefet eder. Nefse muhalefet eden halkın varlığını kalpten çıkarır. Nefis terk edilince halkın önemi kalmaz. Bir kişinin nefsi varsa, onun için halk önem taşır. Halk aşılınca ancak Hakk’a varılır. Hakk’a varmada halk en büyük
Hay SultanNuriye Çeleğen · Nesil Yayınları · 20131,105 okunma