Tarık Doğubeyazıt

Tarık Doğubeyazıt
Okumayı Öğrenmek Hayatın Başıdır Anlamak Devamıdır Kabul Etmek Yoludur Yaşamak Hayatın ta Kendisidir Hayatının 80 Yılını Bu işeversen Yinede Memnun Olduğunu Söylemezsin
Bilinçaltıyla
Musa (a.s) aklı temsil eder ve hakikate soru sormakla ulaşılacağını zanneder. Hızır (a.s) ise akışta olmanın bilinciyle bütüne teslim olmuştur. Musa (a.s) kendi bilinç düzeyinde hükümler verir. Hızır ise ona, sürekli izlemesini ve bütünü fark etmesini telkin eder. Bu açıdan Hızır’ın yaptığı işleri Musa (a.s) baskılamıştır. Kehf sûresinde geçen kıssa şöyledir: Bir zahmet elinize bir Kuran meali alıp okuyun... çünkü İKRA
Reklam
hadis-i şerifte; “Kul musibeti anlarsa, o musibet rahmete dönüşür”
Samimiyeti bilmeyenlere samimi olmaya çabalama
İkramdan anlayan birine ikramda bulunsan onu kazanırsın. Fakat fıtratı bozuk, ikramdan anlamayan birisine ikramda bulunsan onu inada sevk edersin.
Bir eyleme başlamadan önce düşün bu benim hayatımı ne kadar etkiler
Bilinçaltı, insanı savunmaya yönelik çalışır ve en temel özelliği genelleme yapmasıdır. Bir yerde olanı tüm alana yayar. Aldatılmış bir kadın, bütün erkeklerin aldatma üzerine programlandığını düşünür ve “Zaten erkekler böyledir” diyebilir. “Zaten herkes böyledir. İnsanlar böyledir. Araplar şöyledir, Kürtler böyledir, İngilizler böyledir” gibi... Evet, bilinçaltı temelde sizi savunmaya yönelik çalışır ve genelleme yapar. Bir daha aynı olayı yaşamamanız için onu genele yayar ve yaşadığı olayla ilgili verileri o duygu durumunu hissettirerek hatırlatır. Bunlara tecrübe deriz. “En iyi yol bildiğin yoldur” ilkesi buradan gelir. İşte Almanların da gelecekte çok korkunç sıkıntıları olacak çünkü iki tane dünya savaşı başlatmış ve 80 milyon insanın ölümüne vesile olmuş canavarlara dönüşmüşler.. şimdiki frenleri ve 80 senelik aldatıcılığı ise bütün konsantrelerini benliklerini İŞLERİNE VERMELERİ... sonları çok korkunç olacak...
Ağladım
ağladım... ve bir gün bilge şehrinin kapısında Hz. Ali'ye rast geldim.. Seni sordum hemen.. O acıyarak baktı derunuma.. 'Zühre mi?' dedi.. 'Zühre... dün gibi uçtu gitti'... işte o zaman anladım daha seni bulamayacağımı ağladım Dalımdan kopuşla ayrılık toprağıma düşen yaprağa... Her bakışımda beni bir kez daha kıran aynaya... Göğümdeki batan zühre yıldızıma... Yanlızlığa ve seni asla bulamayacağıma ağladım...