Sevmek bağlanmaktır. Sevmek, bağlandığımız varlıklara saygı duymak, ilgi göstermek ve onların gelişiminden sorumlu olmaktır. Sevmek; bağlandığımız, beslendiğimiz, ait olduğumuz, kendimizi tanımladığımız varlıkların yaşaması ve gelişmesi için hizmet ederek engelleri kaldırmaktır. Sevmek hayatı iyilik ve güzellikle donatmaktır. Sevmek, özünden vererek arınmak, insan olmaktır.
Girişinde "Bulmak için önce bilmek gerekir: Kim olduğunu, ne aradığını, nereye gideceğini... Yönetmek için önce tanımlamak gerekir: Değerleri, duyguları, kavramları, sınırları... Bu çalışmadaki amacımız gönül toprağını arayan insana, kendini tanıması, doğru seçimleri yapabilmesi ve ilişkilerini yönetebilmesinde yardımcı olmaktır. Çünkü insanın ışığı, insana yol gösterir. Çünkü insan paylaştıkça, engelleri kaldırdıkça, insan olur." cümleleriyle maksadını ortaya koyan İbrahim Zeyd Gerçik, akıcı üslubuyla, aralara serpiştirdiği gazelleri hikayeleriyle ve insan olmamız hasebiyle hayatımızın tümünü oluşturan ilişkilerimiz için bir yol haritası sunuşuyla kesinlikle okunmaya değer.