Kimsede istiklâl, irade, kasıt, kuvvet diye bir şey görmüyorum.Beni saran ve Allah'tan gelen şiddetlerin denizinde, yalnız onun mutlak saltanatına hayran, birgün ayağımın dibe değeceği ve her şeyin muvazene noktasını bulacağım ümidiyle, dalgalar arasında top gibi gidip geliyorum..
-Her şey itidâl halinde olmalı buyuruyorsunuz.Yani her şey haddini muhafaza etmeli...Aşkta ,muhabbette de mi efendim?
-Ne zannettin ya; o da haddi içinde kalmalı ...Yoksa yanar ,kül oluruz.