..uçakta tevafuk Rektör Hurşit Ertuğrul Bey'le yan yana oturuyoruz.Konuşcağız mecburen.Bana baş belası gibi bakıyordu."Süreyya ,sana birşey soracağım.Ben anlamıyorum."dedi."Buyurun"dedim."Bu millet sadece doktorlara ve ilahiyatçılara değer veriyor, bizim ziraatçılara değer vermiyor, sebebi ne?"dedi."Siz bilmiyor musunuz?"dedim."Hayır"dedi."İnsanlar hakkında son kararı biz veriyoruz."dedim."Nasıl?"dedi.Dedim ki"Doktor alıyor sizi muayene ediyor.Sonra bana 'Süreyya Hoca ,buna yapılacak birşey kalmamış. Al ne yapacaksan yap!" diyor.Ben alıyorum o meyyiti ,etrafa soruyorum:'Bunun dini var mıydı, Müslüman mı ,Yahudi mi, Hristiyan mı?' diyorum.Ona göre bir muamele yapacağız.Müslümansa şahitlik yapan da varsa yıkıyoruz.Size de bana da böyle yapılacak."dedim.Sapsarı kesildi.Ondan sonra yolculuk boyunca konuşmadık.Ne günlerr geçirdik ..:)