İçtenlikle affetmenin ne olduğunu yakinen öğrenebilmem için bana önce öfkeyi öğretmişti Rabbim. ° Allah’ın dininde huzur bulacağımı öğrenebilmem için kendimi yalnız ve kaybolmuş hissetmem gerekiyordu. ° Zorluklarla mücadele ederken yaşadıklarınızın amacını tespit etmekte zorlanırsınız. Hele Allah’a güvenmeyen biri için bu daha da zordur. Ama Allah bizim için hayırlı planlar kuranların en hayırlısıdır. Başından beri benim için bir planı vardı
Üniversite yıllarımda bir bukalemun değildim. Kaybolmuştum ve gerçek kimliğimi arıyordum. Ne amaçla yaratıldığımı bulmaya çalışıyordum. Kaybolmuştum ve çaresizce yolumu bulmak istiyordum. Sadece evimin, asıl ait olduğum yerin neresi olduğunu bilmiyordum. Rabbimiz İnşirah sûresinde “Sen kaybolmuştun. Rabbin seni buldu ve yol gösterdi.” buyurur. Ben
Reklam
Dünya üzerinde gelmiş geçmiş insanların içinde, Resûlullah'ın hayatı kadar bütün teferruatıyla, en sağlam şekilde tespit edilmiş ikinci bir insan yok.
Fakat nedir bu reel diyalektik?
Reel diyalektik, bir şeyin nasıl olması gerektiğine ve nasıl ola­cağına ilişkin hiçbir şeyin a priori hesap edilemeyeceği anlamına gelmektedir. Bilebileceğimiz tek şey, oluşmakta olanın yönüdür. Daima somut olan problem ise, ancak bir sonraki adımda tespit edi­lebilir. Buradaki politik düşüncenin görevi, mutlak bir doğruluk tablosu çizmek ve daha sonra da gerçekliğin duvarlarına tarihsel ol­mayan bir saldırıda bulunmak değildir. Komünist teori de dahil ol­mak üzere tüm teoriler, oluşmakta olanın işlevidir. Teori-pratik ara­sındaki diyalektik ilişki, ilk başta teorinin -toplumsal bir iradeci içtepiden hareketle- durumu aydınlatmasından ibarettir. Ve ger­çeklik, daha bu şekilde aydınlatılmış bir durum çerçevesinde ey­lemde bulunduğumuz andan itibaren değişmekledir; bununla bir­likte de yeni bir teorinin meydana geldiği bu gerçeklikteki konumu­muz değişir. Demek ki sıralama şu şekilde olmaktadır: 1. Her teori, gerçekliğin bir işlevidir, 2. Her teori, belli eylemlere yol açar. 3. Eylemde bulunmak, gerçekliği değişime uğratır ya da -başarılı ola­mıyorsa eğer- bir önceki teorinin revizyonuna-zorlar. Eylemde bu­lunmaktan dolayı değişime uğramış reel koşullar sonucu ise yeni bir teori meydana gelmektedir.
Sayfa 132 - De Ki Basım Yayım, 2008.Kitabı okuyor
Nasslar da net bir şekilde tespit edilen zarar vermeme ilkesi Rasûl-i Ekrem (sav) tarafından “ Zarar vermek de zarara zararla karşılık vermek de yoktur” şeklinde açıkça ifade edilmiştir.
Yahudi halkı adına Filistin'in biteviye talan edilmesi; Kitab-ı Mukaddes, Siyonist ideoloji ve (denizaşırı destekçileriyle beraber) İsrail devleti arasındaki manevi, ideolojik, kültürel ve uygulamalı sürekliliğin bir parçasıdır. Her ikisi de başarılı siyasi sistemler olan İsrail ve Siyonizm, Yahudi kutsal metinlerinde İbrani Tanrısı
Reklam
Tespit edebildiğim kadarıyla yurdum insanının öğrenilmiş çaresizlik içinde huzurla yaşamak için bulduğu 6 eşsiz yol bulunmaktadır. 1. Suç ortaklığı sistemi. Prof. Dr. Mehmet Altan'a göre Doğu toplumlarında bireyler Batıklardan farklı olarak karar alırken çevresine danışır, böylece başarısızlık durumunda suçluluk duygusu yaşamaz. Ortak
324 syf.
·
Puan vermedi
·
13 günde okudu
"Kızıl Sultan " Abdülhamid
Esere başlamadan önce üzerinde fazlasıyla durduğum Abdulhamit dönemine değinmek istiyorum . II.ABDÜLHAMİD DÖNEMİ; Tahta geçen II. Abdülhamid Osmanlı Devleti'nin 34. Padişahı ve 113. İslam halifesidir .(1876-1908) yılları arasında 33 yıllık bir hüküm sürmüştür. Kanun-i Esasi'nin hazırlandığı , meşrutiyetin ilan edildiği ,
Kaplanın Sırtında
Kaplanın SırtındaZülfü Livaneli · İnkılap Yayınevi · 20229,5bin okunma
Gözden bir ısı yayıldığı bilimsel olarak da tespit edilmiş ve bu ısının tahribat gücü de pek çok deneyle sınanmıştır. Bilim dünyasında gözün gücü üzerinde incelemeler yapan “psikokinezi” adlı bir bilim dalı da mevcuttur. Gözlerden çıkan elektromanyetik dalgalar sayesinde, bakışın yöneldiği yerde bir süre sonra yükselmeye başlayan ısı ölçülebilir düzeydedir.
112 syf.
·
Puan vermedi
·
3 saatte okudu
En kötü Halide Edip Kalemi !
Yazmaya yıllarını vermiş bir yazarı henüz daha çömezken yermek istemezdim ama akıcılık ve üslüp rezalet. En bilinenden "Ateşten Gömlek"i okumuşsanız bile Halide Edip'in anlatış tarzına hakim olursunuz. Bu kitaba önyargımı rafa kaldırarak başladım ama kitap kapağında yazar ismini görmezseniz inanmayacağınız türden bir kalem olmuş. Durumu yazarın o anki psikolojisine vermek istesem de kendimi ikna edememiş olurum. "Münir çok sevdiği öğretmen Çaresaz'ı imam nikahına alır ve bedenen aşık olduğu Şehnaz'ı kuma getirir. En son Şehnaz Münir'i boşar ve Münir Çaresaz'la yaşamaya devam eder" cümlesi 100 sayfada bize sunulmuş. Kitaptan alabileceğimiz şeyler de var tabiki: O yıllara özgü cahillik sınırını ve değişik konumlardaki insanların bakış açılarını tespit edebilirsiniz. Kullanımdan atılmış birçok kelime var, kelime dağarcığınızı çokça genişleteceğinden eminim göz gezdirmeniz menfaatinize olacaktır. Ama bana kalırsa yalnızca bu iki amaç için okumayın sesli kitabı her ne kadar tavsiye etmesem de sesli kitap bu kitap için güzel bir tercih olacaktır. (Yer yer kaba ağır yorumlarım oldu ama olabildiğince en dürüst şekilde aktarmak istedim bunun için özür diliyorum, özellikle kudretli bir yazara karşı)
Çaresaz
ÇaresazHalide Edib Adıvar · Özgür Yayınları · 20061,128 okunma
Reklam
İnsan kendi ihtiyacının ne olduğunu, neye sahip olduğunu bilerek tespit edebilir: Elimde hangi enstrümanlar var, önce onları göreyim. Acaba almayı düşündüğüm şey gerçekten ihtiyaç mı?
Güzel bir tespit olmuş...
Kötülüğünün dokunmadığı biri senden, sebepsizce nefret ediyorsa o; kendisinde olmayan bir şeyin, sende oluşundandır.
Yapılan bir istatikte, dağdaki her yedi PKK militanından birinin Suriye uyruklu olduğu tespit edilmiştir.
MeselâAtsız, ırkçılığın sanları ölçmek ve birtakım tetiklerden sonra onların hangi ırka mensup olduklarını tespit etmek olmadığını söylüyordu.
İbn Rüşd, din ile felsefeyi telif etmiyor, birbirinden ayırıyor, saha ve sınırlarını gösteriyor, imanla vahyin yetkilerini tespit ediyor, demek de mümkündür.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.