Barış Kahramanmaraş depreminden sonra yakınlarını kaybetmiş,3 yıldır evden çıkmamış,hayatı yaşamaya değer bulmuyor, psikolojisi bozulmuş... hikayesini dinlediğimde aklıma şu söz geldi
"İnsan,yaşamında bir kez de olsa kendine şu soruyu sorup yanıtlamalıdır: "Sahip olduğum her şeyi yitirdiğimde,beni ayakta tutacak olan nedir?"
İnsanı ayakta tutan şey :
yalnız başına kalınca sığınabildiği bir Rabbe iman
kaybolduğunda yön bulmasını sağlayan ilâhî istikamet
bütün zayıflığını fark edince güç bulduğu teslimiyetidir.
Modern dünya bize gücü dışarıdan toplamayı öğretti.Halbu ki güç, içte kalptedir…Ve bu kalpte Allah’ın hakkı, Allah’ın muhabbeti, Allah’ın tecellîsi yerleşmişse;mülk değişse, düzen bozulsa, imkânlar kaybolsa bile insan düşmez.