Yetişkinlerin savaştığı, bombalar attığı, birbini kesip doğradığı, acımasızlığın kol gezdiği bir dünyada gençlerin yurtsever, dine bağlı, uslu, terbiyeli olmaları söz konusu değildir.
Tüm hayvanların en zekisi, iyiliğin ne demek olduğunu bilen insanoğluna bir baskı yöntemi uygulayarak onu otomatik işleyen bir makine haline getirenlere kılıç kadar keskin olan kalemimle saldırmaktan başka hiçbir şey yapamıyorum...
İnsanlığın gaddarlık diye adlandırdığı her şey aslında her memleketten on adamın güçlü iradesiyle meydana geliyor ve on adam daha çıksa bunu ortadan kaldırabilir. Bir insan, onları reddeden canlı bir insan o gücü yok edebilir. Ama başınızı eğdiğiniz ve "belki arada kaynar giderim" dediğiniz müddetçe, onları kalplerinin tam yerinden vurmak yerine sorumluluktan kaçıp sıyrılmak istediğiniz sürece, anca köle olursunuz ve daha iyisini de hak etmiş olmazsınız.