Dinin hiç mi faydalı bir tarafı yoktur? Elbette ki vardır. Örneğin, konuştuğumuz üzere din, çıkış itibarıyla bilimcidir. Çünkü her din, doğduğu dönemde bazı yenilikler, yeni yasalar ve yeni izahlarla ortaya çıkmak zorundadır, aksi takdirde bu türden bir dinin rakip dinler karşısında bir av antajı kalmaz ve bu din, herhangi bir özelliğe sahip olmadığı için insanlar tarafından tercih edilmez. Dinin bir tür ilkel bilim olduğu fikri, Antropolog H. G. Frazer'ın 1890 öa çıkan The Golden Bough : A Study in Comparative Religion kitabında da ifade edilmiştir. Dolayısıyla dinlerin, evren hakkında, dünya hakkında, varlık hakkında birtakım hipotezler öne atarak insanlara araştırılacak yeni alanlar açtıklarını söylemek pek de yanlış olmayacaktır.
Fakat ne yazık ki dinler, araştırılma yapılmasına kendi izin verdikleri kadarının haricinde- müsaade etmezler.