Sabahattin Ali’nin hayatının her döneminde -hapishanede, sürgünde, işte, gezmede- eşi ve kızına yazdığı kısa mektuplardan oluşuyor. Nişanlı oldukları zamandan başlayıp kızının büyüdüğü yaşlara kadar gelen mektuplar, başta naif bir aşk hikayesini anlatırken, sonralarda yaşanan sıkıntılarla birlikte, birbirine tutunma ve birlikte olma hikayesine dönüşüyor. Sabahattin Ali de geç kaldığım kitaplardandı. Ben çok beğendim. Başladığım gün bitiriverdim, çok sürükleyici. Tavsiyemdir.