Kanunî Sultan Süleyman hakkındaki fikrin nedir?
Edebiyatçı olmak dolayısıyla belki bunun üzerinde durmadın.
Duranların düşüncesi nedir? Niçin bütün yaptıkları hakkında
aynı bilgiye sahip olan insanlar onun üzerinde zıt fikirler
yürütüyor? Oğlunu öldürttüğü için küçük müdür? Hurrem
Sultan’a esir olduğu için zayıf mıdır? Kanun ve nizam adamı
olduğu için büyük müdür? Ülkeler aldığı için kahraman
mıdır? O serseri ve dalkavuk Devşirme’yi yükselttiği için
alçalmış mıdır? Görüyorsun ki tarihin ışıldakları altındaki bir
adam için bile, ölümünden beri aşağı yukarı üç buçuk asır
geçtiği halde değişmez hüküm verilemiyor. Çünkü herkes her
hâdiseyi yalnız kendi görüş noktasından seyrediyor. Acaba
kahraman şehzadesini öldürmekte haklı değil miydi? Hurrem
Sultan’a esir olması tabiî sayılamaz mıydı? Devşirme
İbrahim’i önce yükseltip sonra idam ettirmesinde yüksek bir
devlet politikası yok muydu? Bunlar o kadar düşünülmüyor...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bunu keşfettikten sonra tekrar kitaba daldı:
Gönlüm dolu âh u zâr kaldı...
Bir gönülün âh u zâr ile dolmasının ne demek olduğunu
gönlü rahat olanlar anlayamazdı