Fatma gül fidan

Fatma gül fidan
@therosenrot
Puan vermedi·408 syf.··
2023 3. kitabı
spoiler içeren yorum!!!! Aşk romanı olarak ele alınmaması gerektiğini düşündüğüm bir kitap. Neredeyse hiçbir karakteri sevmedim ama yaşanan olayların sürükleyiciliğiyle devam ettim. Heathcliff kötülüğün vücut bulmuş hali resmen. Kimsesiz olması, onu himayesi altına alan adamın ailesi tarafından istenmemesi ve yaşadığı aşk(?) acısından dolayı intikam almaya başlıyor.İntikamı iki aileyi iki kuşak boyunca etkiliyor. Evinde insan alıkoyma, zorla evlendirme,şiddet,dolandırıcılık,hayvanlara zarar vermeye kadar gidiyor yaptıkları.Acısını nereden çıkaracağını bilemeyen bir adam. En az onun kadar Catherine karakterinin de kötü olduğunu düşünüyorum. Verdiği kararların arkasında duramayan, açgözlü, bencil ve fevri biri. İkisinin arasında yaşanan ilişkinin dengesizliği ve sevginin bu hali son derece korkutucu. Kitabın anlatıcılarından biri olan dadı Nelly karakterine de ısınamadım. Çoğu olaya gereksiz yere müdahale etmesi yetmiyormuş gibi romanının akışını değiştirecek önemli kısımlarda etliye sütlüye karışmayayım derken olayların bu noktaya gelişinde etkili bir isim. Heathcliff'in oğlu Linton'a katlanamadım. Cathy'in iyi niyetini durmadan kullanıp onu manipüle eden, dengesiz davranışlarıyla kızın ruh halini bozan, kendini acındırmaktan zevk alan korkak biriydi. Cathy ona nasıl dayanabildi hala anlamış değilim. Kitabın sonunda Hareton'ın karakter gelişimi ve Cathy ile olan ilişkileri dışında beni mutlu eden bir olay olmadı. Bir de ilk kısımlarda isimler bir tık karışabiliyor çünkü çocuklarına kendi isimlerini ya da eski soyadlarini isim olarak vermişler. Uğultulu Tepeler #y:98506
Uğultulu TepelerEmily Brontë · Can Yayınları · 202558bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·415 syf.··
2023 2. kitabı
Çok sevdiğim arkadaşımın önerisiyle sonunda okuduğum iyi ki okumuşum dediğim bir kitap oldu. Nietzsche felsefesini araştırmadan önce onun düşünce yapısıyla ilgili güzel bir temel olduğunu düşünüyorum. Gerçek ve kurgu çok iyi harmanlanmış. Nietzsche ve doktorun konuşmalarını okurken sanki o odada onlarla konuşuyormuş gibi hissettim,onlarla beraber sorguladım kendi yaşamıma uyarladım. Sorunlarının kökenine inmeleri,anlam arayışları, ölüm ve unutulma korkusu, tercih yapma, yalnızlık,bastırılmış duygular,bilinçaltı konuşmalarıyla sayfalar su gibi akıp geçti. Bazen okumayı bırakıp şöyle bir boşluğa bakıp o konu hakkında düşünmeye daldığım da oldu. Psikanaliz konusundaki yaklaşımları, Freud esintileri çok hoştu. Ayrıca son söze kadar kitaptaki Salome karakterinin yazar Lou Salome olduğunu fark etmemiştim, üstelik kitaplarından bazılarını okuduğum halde. Nietzsche Ağladığında
1000k
Nietzsche AğladığındaIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 202470bin okunma