Halkın yaşantısı canlıdır; çünkü gerçek olmayan bir halk düşünülemez; ama burjuva olmaya çalışan, aydın olma özentisi içinde çırpınan azınlığın yaşantısı ölüdür.
Batı diyen insanların gittikçe bir ruh tembelliğine, düşünme tembelliği içine düştüğünü görüyorum. Orjinal düşünceden kaçmak ve kolayca haklı çıkmak için böyle oluyorlar sanki.