Yirminci yüzyılın ilk yarısında, toplum normlarına uyma oranının normalliği, bu kurallardan sapma oranının ise normal dışını belirlediği görüşü oldukça egemendi. Ancak Ikinci Dünya Savaş'ından sonra, toplumlarında da bazen hasta olabileceğinin fark edilmesi üzerine bu görüş geçerliğini önemli ölçüde yitirmiştir.
Kitaba büyük beklentilerle başladım ama sansürlü olduğundan dolayı istediğim tadı bulamadım. Hemde öyle böyle değil bildiğin yarmışlar kitabı. Okumayın demiyorum sadece beklentiyi büyük tutmayın diyorum. Kitapla ilgili herkes olumlu düşünceler paylaşmış ama maalesef aynı görüşlere katılmıyorum. Kitapta kahramanın vurucu özelliklerinin betimlenmesi gereken yerlerde zorunlu olarak sansüre gidilmiş. Ama bu sansür bana göre kitabın büyüsünü de götürmüş. Üzgünüm Bay Hel.