Erhan AKGUN

16-bundan tam 2700 yıl kadar önce Roma imparatoru romanos 10 aylık bir takvim yaptın ve kış aylarını boş geçti yılın ilk ayı martius ismini Savaş tanrısı mars'tan aldı şimdi ocak ve şubat diye isimlendirdiğimiz kış ayları önemli değildi bu Ayda tarım yapılacak ve vergi toplanacak zaman değildi günleri bilmek gerekmiyordu ardından tahta çıkan Nouma kış aylarını da ekleyerek bir yılda 355 güne çıkardı imparator değil miyim yaparım dedi ve tek sayı sıkıntısı nedeniyle ayların gününü kafasına göre belirledi bazı aylar 31 bazı aylar 29 gün oldu ardından jül Sezar kendi ismi ile anılan jülyen takvimi uyguladı sezar'ın doğduğu ay olan quintiles julius olarak değiştirildi.
Reklam
15-4 ekim'in 1582 13. gregore yarın 15 Ekim demiş ve yılın başlangıcı 1 Ocak olarak sabitlenmiştir. takvim adı da ona ithafen gregoryan olmuştur yanlış okumadınız 1582 de 4 ekim'den 15 ekim'e geçilmiştir bunun nedeni biriken dakikalardır.
14-Şimdi bizler Hz İsa'nın doğumunu milat olarak kabul ediyor ve yılları bu tarihten itibaren sayıyoruz yılları sayarken kullandığımız bu takvimin adı Gregoryen takvim peki gregoryan ismi nereden geliyor
13-Güneş takvimini ilk kullananlar Mısırlılar oldu
12-zaman algısı insanın iç dünyasına göre bu şekilde değişebiliyor dış dünyada ise sabit takvimlerimiz var
Reklam