Inceleme
Insanın var oluş amacı nedir sorusunu tekrardan bana hatırlatan bir kitap oldu. Insan bu dünyada ne için vardır, yemek içmek keşfetmek gezmek eğlenmek... yada insan bu dünyada var olmaya neden devam etmektedir hele ki bazen acılar üzüntüler yaşadığı halde bu dünyanın bir parçası olmaya devam eder. Dini olarak düşünürseniz insan bu dünya hayatında imtihan olarak vardır , yetişen bir bitki gibidir. Ornek vermek gerekirse nasıl ektiğiniz bir tohum büyüyene kadar havaya toprağa zararı böceklere vs karşı mücadele verip hayatta kalmaya çalışıyorsa ve bu mücadele sonucunda amacını görevini yerine getirip bir meyve veriyorsa insanda bu dünya toprağında o bitki gibi mücadele vererek olmaya çalışıyordur. meyve mi hayır tabiki kamil insan olmaya çalışıyordur. Tam bir insan yani varlığının bilincinde biri, bunun içinde Allah insana bu mücadelesinde onu koruyacak peygamberler ve kitaplar göndererek yardımcı olmuştur. Peki dini çıkarıp düşünürsek insan neden vardır biz neden varız. Lütfen rastlantı eseri milyon senede olduk demeyin bunu ölçebilecek yaşam süresine sahip değilim :) ki dünya ve evrende bir düzen olduğunu söyleyip (hatta o düzenin içinde bile keşfedemedigimiz bir sürü şey var) herşey rastlantı demek çok mantıklı gelmiyor. Dini çıkarıp düşündüğümüzde bizim varlığa devam etmemizi sağlayan temel gaye zevk almak diyebiliriz mutlu olmak sevmek sevilmek...
Kitap yazıldığı dönemin ötesinde bir gelecekte geçmekte, öyle bir gelecek ki artık insanlar bir anneden dünyaya gelmiyor tüpler içerisinde yetiştirilip belli görevlere göre sartlandirilip hayata merhaba diyorlar ve insanlar tarafından kendilerine biçilen görevi hiç acı ve mutsuzluk çekmeden yerine getiriyorlar. Mutsuz olacaklarını anladiklari anda imdatlarina yetişen ve bütün olayı unutmalarını sağlayan soma