Bunlar için tek geçer yanıt Evet ile Hayır'dır. Akla kara. Bu iki uç çizgi arasında özgür düşünen
insanda herhangi bireşimsel bir çabaya olanak tanımazlar.
'Nereden geliyoruz?' diye soruyorsun ya, topraktan, Kapetan Sifaka! 'Nereye gidiyoruz?' diye soru yorsun; toprağa, Kapetan Sifaka! 'Görevimiz ne?' Kurtsan yemek, kuzuysan yenilmek. En büyük kurt da Tanrı."
Başta bütün insanlar bana pis kokuyor gibi geliyordu ve diyordum ki: 'Yalnızca Giritliler mis kokuyor onlardan da yalnızca Hristiyan olan Giritliler.' Ama yavaş yavaş onların kokularına da alışınca anladım ki kokunun misi de pisi de hepimiz de aynı. Yazıklar olsun hepimize!
Biz nerden bilelim de Koca Sifaka, sana söyleyip yükünü azaltalım? Gelişigüzel yaşıyor Gelişi güzel ölüyoruz, pupa yelken dümensiz gidiyoruz, hava nereye esiyorsa oraya gidiyoruz. Su alıyoruz, körükleri gündüz gece çalıştırıyoruz ama su giderek daha da artıyor, körükler paslanıyor ve dibi boyluyoruz. İnsan yaşamı dediğinde bu yazıklar olsun! Görevimiz neymiş? Körükleri gündüz gece çalıştırmak, kollarımızı kavuşurmamak ve ağlamamak. Unutmayalım Koca Sifaka! Ölelim ama unutmayalım Kocası Sifaka! Benim bulduğum bu, bütün yaşamımdan anladığım bu! Beğensen de beğenmesen de budur.