Aşk üzerine onca yıl düşündüklerimden bir ortak payda çıkartmam gerekirse, şunu söylerim:Modern koşullarda aşk, iki kişinin birbirlerinin iyiliğini istemesine muhtaçtır, başka türlü yürümez.
Bir zamanlar Seneca önermişti bunu:"Sevilmek istiyorsan, sev." Herkes sevilmeyi ister, hoş ve rahattır. Ama herkes kendi sevmek istemez, zahmetlidir, maliyetlidir ve beyhude olabilir, çünkü tam da koşulsuz seven insan, aynı şekilde sevilmeme tehlikesine maruzdur.