Muayyen şahsı tel'in. Bu çok tehlikelidir. Mesela, 'Süleyman'a Allah lanet etsin, o kafirdir, fasık veya bidat sahibidir.' sözü gibi. Bunun izahı şöyledir: Şer'an laneti sabit olan kimseyi tel'inde(bela okumak,lanet etmek) beis yoktur, caizdir. 'Allah'ın laneti Firavun ve Ebu Cehil üzerine olsun.' gibi. Bunların küfür üzere öldükleri sabit ve şer'an bilinmiştir. Fakat zamanımızda muayyen bir şahsa gelince, mesela, 'Allah'ın laneti Veli üzerine olsun, zira o Yahudidir.' İşte bu korkunçtur. Bir Yahudi, Müslüman olarak ölebilir. Daha bunun melun olması ile nasıl hükmedilir? Şayet bu anda kafir olduğu için tel'in edilir. Nitekim bir Müslümanın ileride dinden çıkma ihtimali olduğu halde, bu anda Müslüman olduğu için (Allah rahmet etsin) demek caiz olduğu gibi, bu tel'in de caizdir' dersen, bilmiş ol ki, Müslümana (Allah rahmet etsin) demek, rahmete vesile olan İslam dininde ve taatte Allah onu sabit kılsın demektir. Fakat kafir hakkında lanete sebep olan kötü halinde Allah onu sabit kılsın demek mümkün değildir. Çünkü böyle demek küfrü istemektir. Küfrü istemek ise küfürdür. Ancak küfrü halinde olursa, 'Allah lanet etsin, Müslüman olursa lanet etmesin.' denir. Bu ise gaybtır. Gaybı ise ancak Allah bilir. Mutlak olan, iman ile küfür arasındaki tereddüttür. O halde lanette tehlike var, fakat laneti terk etmekte tehlike yoktur.