tresnazoi

tresnazoi
@tresnazoi
Kendimize sormamız gereken soru belki şudur? İyi güzel ve doğru olanı yaşamayıp sadece dile döktüğümüz için mi kötü yanlış ve çirkin olana bunca müptela olduk yoksa kötü , yanlış ve çirkin olanı bu kadar kolay konuşabildiğimiz için mi iyi, güzel ve doğru olanı yaşamaktan bu kadar uzağız?
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Dünyaya niye geldim? Sorusuna verecek net bir cevabı olmayan kişi soruyu hiç olmazsa şöyle sormalı değil mi : Dünyaya neye gelmedim? Cevap çok basit : Kalmaya! Bütün sorular ve cevaplar bir yana gitmeye geldiğimiz dünyada hiçbir şey yapamıyorsak bile hiç olmazsa kalmayacak gibi yaşasak biraz insan olurduk belki
Kalbin hastalıklarını nasıl fark edeceğiz? Doktora giderek. O kim Allah dostu. Şirk değilmi peki araya birini almak? Şirk! Eğer ameliyat olmak için Şafi olan Allah'ı bırakıp da doktora, para almak için Rezzak olan Allah 'ı bırakıp da patrona gitmek şirkse, kalbin hastalıklarından kurtulma umuduyla Allah dostuna gitmekte şirktir elbet.Değilse bu da değil.!
Neye tevbe edelim peki? Günahlarımıza Günah ne? Adam öldürmek, zina etmek,hırsızlık yapmak, içki içmek,yalan söylemek gibi şeyler...Bunlar günah, peki günah dediğimiz şey bunlardan mı ibaret? Hayır Başka neler var? Kibir, hırs,tamah, haset,riya, suizan,dünya sevgisi...Bizim asıl derdimiz bunlardır,diğerleri değil.Ama ne bunların günah olduğunun farkındayız ne de kendimizde böyle hallerin bulunduğunun.İnsan bilmediği şeye, günah olduğunu düşünmediği şeye, yaptığını fark etmediği şeye tövbe edermi? Hayır! Bizim büyük derdimiz budur işte!
İnsan günah işler çünkü insandır. Melek olmadığı için günah işler insan, tevbe ettiği için hayvan olmaz. Gönülden yapılan bir nasuh tövbeye melekler imrenir, ısrar etmekle sıradan hale getirilen günahtan hayvanlar iğrenir...
Sayfa 34