Hiç kitap okumayan bir adam,
seneye yazılacak kitapları niçin merak eder?
Bu dünyada yaşamayı beceremeyen,
başka gezegenlerdeki hayatı neden sorgular?
Geçmiş ne zaman bitirildi ki,
bugün tamamlandı da gelecek yargılanıyor?
İkili ve uluslararası ilişkiler hâlâ kalleşçe yürürken,
sınırlar, dostluklar, kardeşlikler kâğıt üstünde.
Daha kavgasız bir top bile oynayamayanlar,
oyunu savaş gibi görür;
savaşı da oyun sanır elbet.
Aynı kadına sevdalananlar birbirini vurur,
aynı şeyden nefret edenler can ciğer olur.
Bir şeyi —
bir kadını, bir erkeği, bir ülkeyi —
sevmenin bedeli
bazen ölüm bile olabilir.
Anonim