Nefsini terbiye edeceksen, cemaat böyle istiyor diye ya da cezadan korktuğun için, hatta başka bir dünyada işine yarar diye yapma. Bunlar iğrenç hesaplar.
Aynı anda hem rahman, hem de kadir-i mutlak nasıl olabilir? Cüzamı ve savaşı da o mu yarattı? Çocukları öldüren, masumlara eziyet eden de o mu? Karanlıkları ve karanlığın efendisini de o mu yarattı? Şeytanın varolmasına ses çıkarmadı mı? Bir hareketiyle onu yok edebilecek olsa niye yapmasın bunu? Karanlığı yok etmek istemiyorsa rahman ve rahim değil demektir; yok, istiyor da yapamıyorsa, o zaman da kadir-i mutlak değildir.